Організація освітнього процесу у Військовому інституті
Освітній процес у Військовому інституті Київського національного університету імені Тараса Шевченка (далі – ВІКНУ) проводиться з метою підготовки висококваліфікованих військових фахівців за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнями вищої освіти, рівнями військової освіти для комплектування посад офіцерського складу в Міністерстві оборони України, Збройних Силах України та інших складових сил оборони, забезпечення набуття ними нових та вдосконалення раніше набутих компетентностей за програмами післядипломної освіти та в системі професійної військової освіти, а також задоволення інших освітніх потреб курсантів, слухачів, студентів, ад'юнктів (далі – здобувачі освіти) та здійснюється на підставі ліцензії на провадження освітньої діяльності Київського національного університету імені Тараса Шевченка (далі – КНУТШ) та сертифікатів про акредитацію, передбачає видачу випускникам ВІКНУ документів про вищу освіту за акредитованими освітньо-професійними програмами.
Освітній процес у ВІКНУ – це інтелектуальна, творча діяльність у сфері вищої військової освіти і науки, що провадиться через систему науково-методичних і педагогічних заходів та спрямована на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь та інших компетентностей у осіб, які навчаються, а також на формування гармонійно розвиненої особистості.
Освітній процес у ВІКНУ організується та проводиться відповідно до нормативних та керівних документів Міністерства оборони України, Міністерства освіти і науки України, Генерального штабу Збройних Сил України, ректора КНУТШ та начальника ВІКНУ.
Підготовка військових фахівців у ВІКНУ здійснюється за очною (денною), заочною та дистанційною формами здобуття освіти в межах кожної спеціальності шляхом реалізації стандартів вищої освіти, професійних стандартів військових фахівців Збройних Сил України, освітньо-професійних програм, освітніх програм курсів професійної військової освіти та навчальних план-програм курсів підвищення кваліфікації. Мовою освітнього процесу у ВІКНУ є державна мова.
Освітній процес у ВІКНУ забезпечує можливість здобуття курсантами (слухачами, студентами, ад’юнктами) загальних (спеціальних, фахових) та військово-спеціальних (військово-професійних) компетентностей.
Формування загальних (спеціальних, фахових) компетентностей випускника у гуманітарній, соціальній, науково-природничій та технічній сферах забезпечується на кафедрах (факультетах, інститутах) КНУТШ.
Формування військово-спеціальних (військово-професійних) компетентностей випускника забезпечується у ВІКНУ.
Інтегрована система навчання у ВІКНУ дає можливість здійснювати освітній процес з використанням всього інтелектуального, наукового, навчально-матеріального, виховного потенціалу КНУТШ, що обумовлює високу якість освіти, її теоретичної і практичної складової, формування гармонійно розвинутої особистості, виховання справжніх патріотів України.
Здобуття певних ступенів вищої освіти та рівнів військової освіти передбачає поєднання формальної та неформальної освіти.
У рамках формальної освіти ВІКНУ провадить освітній процес на підставі діючої ліцензії КНУТШ на провадження освітньої діяльності за першим (бакалаврським) і другим (магістерським) рівнями вищої освіти та видає випускникам, які опанували відповідну освітньо-професійну програму та успішно склали атестацію, документи про вищу освіту за відповідною акредитованою освітньо-професійною програмою (спеціальністю).
У рамках неформальної освіти освітній процес у ВІКНУ здійснюється за освітніми програмами курсів професійної військової освіти та передбачає видачу особам, які успішно завершили навчання відповідного свідоцтва (сертифіката).
Професійна військова освіта є спеціалізованою освітою військового спрямування, яка здобувається на курсах професійної військової освіти тактичного рівня.
При формуванні змісту професійної військової освіти додатково враховуються вимоги стандартів НАТО.
В освітнньо-професійні програми підготовки офіцерів тактичного рівня за ступенем вищої освіти “бакалавр” інтегровано базовий курс тактичного рівня L-1A (40 кредитів) та фаховий курс тактичного рівня L-1B (30 кредитів). Командний курс тактичного рівня L-1C (20 кредитів) інтегровано в освітні програми підготовки офіцера тактичного рівня за ступенем вищої освіти “магістр”.
Під час підготовки фахівців за програмами курсів L-1A, L-1B, L-1С вивчаються питання процедури планування TLP (Troop Leading Procedures) та MDMP (Military Decision Making Process).
ВІКНУ здійснює підготовку військових фахівців:
за денною формою навчання:
На замовлення Міністерства оборони України на базі факультетів Київського національного університету імені Тараса Шевченка здійснюється підготовка ад’юнктів за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти.
Перелік освітніх програм, за якими проводиться підготовка військових фахівців у ВІКНУ:
Спеціальність (Спеціалізація) |
Ступінь вищої освіти |
Освітньо-професійна програма |
В11 Філологія “Військовий переклад” |
Бакалавр |
Військовий переклад |
Магістр |
Лінгвістичне забезпечення військ |
|
С2 Політологія “Військова політологія” “Організація, планування, підготовка, ведення і підтримання руху опору” |
Бакалавр |
Воєнна політологія |
Магістр |
Воєнна політологія та військово-професійна діяльність |
|
Бакалавр |
Організація, підготовка, ведення та підтримання дій осередку руху опору |
|
Магістр |
Організація, підготовка, ведення та підтримання дій мережі осередків руху опору |
|
С3 Міжнародні відносини “Міжнародні відносини у воєнній сфері” “Міжнародне співробітництво у сфері оборони та воєнній сфері” |
Бакалавр |
Зарубіжна воєнна інформація |
Магістр |
Міжнародні комунікації у воєнній сфері |
|
Бакалавр |
Міжнародне співробітництво у сфері оборони та воєнній сфері |
|
Магістр |
||
С4 Психологія “Військова психологія” |
Бакалавр |
Військова психологія |
Магістр |
Психологія військово-професійної діяльності |
|
С7 Журналістика “Військова журналістика” “Зв'язки з громадськістю у Збройних Силах України” |
Бакалавр |
Військова журналістика та соціальні комунікації |
Магістр |
Інформаційно-медійне забезпечення військ (сил) |
|
Бакалавр |
Зв'язки з громадськістю у Збройних Силах України |
|
Магістр |
||
D1 Облік і оподаткування “Внутрішний аудит” |
Бакалавр |
Внутрішній аудит |
Магістр |
||
D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок “Фінанси та військова економіка” |
Бакалавр |
Фінанси та військова економіка |
Магістр |
||
D8 Право “Правоохоронна діяльність в Збройних Силах України” “Цивільно-військове співробітництво” |
Бакалавр |
Правоохоронна діяльність в Збройних Силах України |
Магістр |
Організація правозастосовної діяльності в Збройних Силах України |
|
Бакалавр |
Цивільно-військові відносини |
|
Магістр |
||
G18 Геодезія та землеустрій “Геоінформаційні системи і технології” |
Бакалавр |
Геоінформаційні системи і технології |
Магістр |
||
І10 Соціальна робота та консультування “Соціальна робота у військах (силах)” |
Бакалавр |
Соціальна робота у військах (силах) |
Магістр |
Навчальна діяльність Військового інституту
Навчальна діяльність є основною складовою освітнього процесу у ВІКНУ і включає в себе заходи командування ВІКНУ та його структурних підрозділів, науково-педагогічних працівників з питань підготовки за фахом здобувачів освіти, організації і науково-методичного забезпечення всіх форм навчальної діяльності та видів навчальних занять, проведення їх атестування.
Головним завданням ВІКНУ в навчальній діяльності є: якісна організація освітнього процесу з метою виконання державного замовлення з підготовки військових фахівців за умов забезпечення відповідності параметрів військової освіти стандартам освітньої діяльності і вищої освіти та оцінювання знань здобувачів освіти за кредитно-модульною системою організації освітнього процесу.
Навчальна діяльність у ВІКНУ спрямована на виконання заходів із питань підготовки за фахом здобувачів освіти, організацію і методичне забезпечення всіх форм навчальної діяльності та видів навчальних занять, проведення діагностики результатів навчання та забезпечення заходів ситеми якості освіти та освітнього процесу у ВІКНУ.
Навчальна діяльність у ВІКНУ проводиться в таких організаційних формах: навчальні заняття, самостійна робота здобувачів освіти, практична підготовка, контрольні заходи.
Основними видами навчальних занять у ВІКНУ є: лекція, семінарське заняття, групове заняття, практичне заняття, тактичне (тактико-спеціальне, тактико-стройове) заняття або навчання, тренування, у тому числі з використанням засобів імітаційного моделювання бойових дій, лабораторне заняття, групова вправа, індивідуальне заняття, консультація тощо.
Навчальні заняття проводяться відповідно до розкладу занять в навчальних аудиторіях, комп'ютерних класах, лабораторіях ВІКНУ та на базових факультетах (в інститутах) КНУТШ.
Методична діяльність Військового інституту
Методична діяльність у ВІКНУ є складовою частиною освітнього процесу і одним з видів діяльності керівного складу, науково-педагогічних (педагогічних) працівників, командирів підрозділів здобувачів освіти та інструкторського складу. Вона охоплює діяльність, спрямовану на науково обґрунтовану організацію освітнього процесу та його проведення з урахуванням наукових досягнень у галузі освіти та підготовки здобувачів освіти.
Основними завданнями методичної діяльності ВІКНУ є:
науково-методичне забезпечення організації, проведення та управління якістю освітнього процесу;
підвищення методичної майстерності керівного складу, науково-педагогічних (педагогічних) працівників, інструкторського складу, командирів підрозділів здобувачів освіти ВІКНУ;
удосконалення методики, форм та технологій проведення всіх видів навчальних занять.
Основними формами методичної діяльності у ВІКНУ є:
проведення навчально-методичних (методичних) зборів (до 5 діб), нарад, науково-методичних конференцій та семінарів;
засідання вчених (методичних) рад ВІКНУ та факультетів;
засідання кафедр з розгляду питань методики навчання та виховання здобувачів освіти;
інструкторсько-методичні, показові, відкриті та пробні навчальні заняття;
лекції, доповіді, повідомлення з питань методики навчання, загальної та військової педагогіки та психології;
розроблення і вдосконалення навчально-методичних матеріалів, у тому числі матеріалів для проведення діагностики успішності навчання здобувачів освіти;
проведення педагогічних (методичних) експериментів і втілення їх результатів в освітній процес;
вивчення та реалізація в освітньому процесі вимог керівних документів, матеріали передового педагогічного досвіду та досвіду бойової підготовки військ (сил,) ведення бойових дій Збройними Силами України та іншими складовими сил оборони України;
вивчення та впровадження в освітній процес кращих методик підготовки, військових фахівців прийнятих у збройних силах держав - членів НАТО;
розроблення пропозицій щодо вдосконалення освітніх програм підготовки військових фахівців, вимог до системи забезпечення якості вищої освіти, навчальних планів, робочих програм навчальних дисциплін;
розроблення науково обґрунтованих рекомендацій щодо планування роботи науково-педагогічних (педагогічних) працівників, здобувачів освіти;
взаємні та контрольні відвідування навчальних занять науково-педагогічними (педагогічними) працівниками.